Ruim twee jaar geleden zat ik op de bank. Onze witte bank waar ik tot die tijd eigenlijk nooit zat. Met een kop thee.
En heel veel tranen. Ze bleven maar komen, te pas en te onpas. Die tranen. Ze vulden m'n koppen thee af en toe bij.
Oktober 2015 was een hele donkere maand. Ik kón niet meer. Ik kon níets meer.
Ik weet nog heel goed dat ik daar dan zat en dacht: dit is het begin van een niet-leuke periode,
maar ik zal hierdoor heen moeten en vast een heleboel (moeten) leren. Dus, laat maar komen dan.
En het kwam. In grote golven.
Veel slapen en tegelijkertijd ook slecht slapen.
Oneindig moe zijn.
Mega-vergeetachtig. Echt, tijdens m'n wekelijkse boodschappen meer dan 10 keer je wagentje kwijt zijn en bijna wanhopig de winkel uit willen rennen.
Geluiden slecht verdragen.
'k Overzag de hele gewone activiteiten niet meer.
Inmiddels zijn we ruim twee jaar verder. Twee lange jaren met mega-veel gebeurtenissen. Sommige dingen zijn weer goed gekomen, op andere vlakken zal ik een beetje 'gehandicapt' blijven. Geeft niet. En ik heb geleerd. Met vallen en opstaan. In willekeurige volgorde:
Misschien voel je dat op 'het randje' zit, misschien wil je een burn-out heel graag voorkomen: een burnout komt niet door hard werken. Durf naar de onderliggende oorzaak te kijken: https://www.365dagensuccesvol.nl/nl/nieuws/waar-is-jouw-burn-out-een-dekmantel-van/7751/
Elk jaar staat ons erf in december op z'n kop: een hele rij met rookkasten, een paar koelkarren, stellages waar je u tegen zegt en een wir-war aan vrijwilligers…
Wát een avontuur! 120 kilometer lopen langs de west- en zuidkust van Portugal, waarvan een groot deel helemaal alleen. The Fishermantrail heet het, en…