Gras. Grassen. 't Staat bij ons nu echt hoog, heel hoog. Sommige grassoorten zijn zelfs net zolang als ik!
Gisterenavond heb ik eens een rondje gelopen met m'n macrolens. En dat was onwijs genieten.[achteraf iets minder met snotniesjeukproestsnif - maar dat hebben we er soms voor over. En nee, pilletjes helpen niet altijd afdoende.]
Een wir-war van allerlei soorten...
Moet je toch kijken hoe prachtig kunstig 1 zo'n gras is?
Oke, ook wat andere bermbloemen op macroniveau bekeken... echt ik kan hier zo van genieten!



Is zo'n simpele paardebloem nu niet ongelofelijk bizar kunstig?



Een tikje donkerder gemaakt deze foto, maar eigenlijk zo gemaakt.
A d e m b e n e m e n d fijn en bijzonder dat fluitekruid.
Nog heel even... dan komen de grasmaaiers en hebben de polder en de bermen weer een heel ander gezicht.
(we wonen in natura 2000-gebied waar ze zolang mogelijk wachten met maaien ivm het broeden van de weidevogels)
Elk jaar staat ons erf in december op z'n kop: een hele rij met rookkasten, een paar koelkarren, stellages waar je u tegen zegt en een wir-war aan vrijwilligers…
Wát een avontuur! 120 kilometer lopen langs de west- en zuidkust van Portugal, waarvan een groot deel helemaal alleen. The Fishermantrail heet het, en…